Met deze 5 tips blijf jij gemotiveerd om te trainen

Met deze 5 tips blijf jij gemotiveerd om te trainen

Dat het niet altijd eenvoudig is om jezelf op te peppen voor een training dat weet elke sporter. Je hebt altijd weleens een dag waarbij je minder goed in je vel zit of wanneer je het eigenlijk te druk hebt om naar de sportschool te gaan. Ondanks alle redenen om niet te hoeven gaan, weet dat je dit eigenlijk wel zou moeten doen. Vaak voel je je na een training stukken beter en verbeteren je resultaten. Met deze vijf tips blijf jij vast en zeker gemotiveerd om te trainen.

Tip: Cleannutrition.nl best gekozen als supplementen pakket door consumenten.

Motiveer elkaar

Alleen is maar alleen. Op de dagen waarop je niet vooruit te branden bent, kan een vriend of vriendin je een reden geven om wel te gaan trainen. De andere persoon rekent op je, die kun je niet zomaar laten zitten. Stel samen trainingsdoelen op en wijs elkaar op die doelen. Op deze manier kun je elkaar blijven motiveren en stimuleren om dit doel te behalen. Stel een beloning in het vooruitzicht, wanneer jullie trainingsdoelen behaald zijn en stel daarna nieuwe doelen op. Je blijft op deze manier gefocust trainen en je hebt elkaar om op terug te vallen.

Maak van sporten een routine

Zorg ervoor dat sporten een onderdeel wordt van je dagelijkse leven. Hoe vaker je naar de sportschool gaat, hoe gemakkelijker je gaat zonder na te denken. Heb je jezelf als doel gesteld om drie keer in de week te sporten? Kijk dan in je agenda naar de beste dagen hiervoor en plan deze momenten in. Probeer vaste dagen te plannen, zodat het een gewoonte wordt.

Fotografeer je resultaten

Het klinkt misschien een beetje raar, maar je lichaam fotograferen, is een goede manier om de resultaten van al het harde werk te zien. Maak maandelijks een foto van jezelf in de spiegel en vergelijk deze foto’s met elkaar. Door te trainen wordt je lichaam gespierder en strakker. Soms zie je zelf de resultaten niet meer, omdat je jouw lichaam elke dag ziet. Maar als je de maandelijkse foto’s met elkaar vergelijkt, zie je wel degelijk resultaat. Dit geeft een enorme boost om door te zetten.

Verbeter je prestaties met supplementen

Je kunt nog meer uit je training halen door supplementen te gebruiken. Een pre workout shake helpt je lichaam voor te bereiden op de training die komen gaat. Je levert hierdoor betere prestaties en je houdt de training langer vol. Een pre workout shake bestaat uit de juiste voedingstoffen die je lichaam een boost geven voor het zware werk dat je gaat leveren. Daarnaast helpt het met de opbouw van je spiermassa. Hierdoor zie je sneller resultaat en wordt je gemotiveerder om door te trainen.

Verander je mindset

Maak van sporten niet iets zwaars, maar iets leuks. Denk aan alle positieve dingen die het je brengt. Een strak lichaam, een goede gezondheid en een conditie die zich stapsgewijs verbeterd. Stel jezelf niet te hoge doelen. Het is goed om een doel te hebben, want dit motiveert je tijdens het trainen. Maar blijf wel realistisch. Te hoge doelen kunnen leiden tot teleurstellingen, waardoor je gedemotiveerd raakt. Stel kleine doelen en beloon jezelf als je deze hebt gehaald. Sporten heeft een gunstige uitwerking op je gemoedstoestand. Je kunt even de dag achter je laten en aan niets anders denken dan aan de training. Bekijk alles positief en je ziet dat alles positief met je mee verandert.

Mocht je echt moeite hebben om jezelf te motiveren, schakel dan een personal trainer in. Hij of zij kan je motiveren om door te zetten en je hebt altijd een stok achter de deur om naar de sportschool te gaan. De personal trainer volgt je nauwgezet je trainingsschema en zal je wijzen op de behaalde resultaten. Welke manieren persoonlijk voor jou werken, is een kwestie van uitvinden. Gaandeweg leer je hoe jij jezelf kunt oppeppen om te blijven trainen. Elke stap is er eentje in de goede richting.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *